Nyt

I de seneste dage har blandt andet TV2.dk dækket en sag de græske myndigheder har rejst mod to personer der har dansk statsborgerskab. Disse er anklaget for menneskesmugling i Grækenland. De og deres advokat siger selv de er uskyldige og kun ville hjælpe personer de kalder «flygtninge» i land ved den græske ø Lesbos.

Ritzau kalder ikke alene de to personer for «danske» selvom det ikke fremgår hvorfor de omtales som sådan. De er endda på fornavn med dem. Salam Aldeen omtales som «Salam» og Mohammed El-Abbassi som «Mohammed».

Begge erklærer sig ikke overraskende «ikke-uskyldige» og bliver assisteret af en udtalelse fra deres advokat.

Artiklen fra Ritzau er ikke alene venskabeligt overfor de to anklagede. Den indeholder reelt ikke nogen objektive oplysninger og kan reelt ikke ses som andet end et partsindlæg eller en pressemeddelelse udsendt af f.eks. advokaten.

ANNONSE

Som bemærkning omtales dem de ville «redde» som «flygtninge».

Riztau er ejet af en række medieselskaber som JP/Politikens HUS, Danmarks Radio, Skive Folke Blad, Information mm. som alle modtager tilskud fra skatteyderne.

BT – Ritzau

 

 

Køb Hege Storhaugs bog her!

ANNONSE

Skriv et svar