Nyt

Billede: Illustrationsfoto / Foto: Wikimedia Commons

Det handler om den omtalte «danske», Salah Salem Saleh Sulaiman. Han påstår at han ikke har råd til bøden han har modtaget på omregnet 15.000 danske kroner, efter at have blivet dømt for anklagen om at sprede «falske nyheder». Nu skal han af den grund i fængsel.

Hvad Ritzau og TV2.dk dog ikke skriver, er at han ifølge nyhedsbureauet AFP har tre koner og seks børn. Det fremgår så ikke hvor de er bosat eller befinder sig, men det måtte man måske forvente TV2.dk og Ritzau fandt ud af. Araberen med det danske pas er omtalt som bosidende i Danmark. Måske er manden kosmopolit med flere residenser og har defor ikke råd til bøden.

Men det vil Ritzau og TV2.dk næppe undersøge. Ligeledes vil de næppe undersøge hvordan han har fået dansk pas (statsborgerskab).

Tidligere har man set Dr.dk bruge ressourcer på anholdte arabere i Bahrain med dansk pas.

Ekstra Bladet har i deres onlineudgave en opdatering på sagen tirsdag aften.

 

APEkstra Bladet

 

 

 

Køb Hege Storhaugs bog her!

ANNONSE

Skriv et svar