Kommentar

Billedet: Fra Al-Khalil-moskeen i Molenbeek, Bruxell. Over hele Vest-Europa udspiller det samme sig. Koloniseringen har sket på rekordtid.

Det lille interview TV2 har haft med libanesiske Amal Najjar 25 år efter at hun kom til Gellerupparken sier alt: I 1993 måtte man kunne dansk for at klare sig. I dag går det udmærket med bare arabisk.

– Dengang i 1993 var udgangspunktet, at man talte dansk til hinanden. Når vi var to arabere, talte vi selvfølgelig arabisk sammen, men man var nødt til at kunne dansk for at klare sig. Sådan er det ikke længere. Jeg kan klare mig med at tale arabisk alle steder, fordi vi er så mange herude nu. Det er ikke nødvendigt at tale dansk. Og når det ikke er nødvendigt, forsvinder hele motivationen for at få det lært jo også. For hvorfor skulle man?

Ja, for hvorfor skulle man? Hvorfor skal man lære sig dansk i Danmark hvis man klarer sig med arabisk?

Spændet mellom 1993 og 2018 sier alt: På disse 25 år er områder af Danmark blevet overtaget af fremmede der overhoved ikke er interesseret i at lære sig dansk. De har sine egne regler, kultur og religion og de unge viser sin foragt for dansk lov og ret.

ANNONSE

Med et pænt ord kaldes dt parallelsamfund. Et andet ord er kolonisering. Vikingerne kaldte det landnam når de tog nyt land, men det var ubeboet land. De fremmede tager dansk land.

TV2 dokumenterer udviklingen. De interviewet Amal Najjar i 1993. Da var hun den eneste fremmedsprolige i Gellerup. I dag er det flertallet. Det arabiske og muslimske fortrænger Danmark og det danske.

Najjar bare hijab den gang som i dag. I mellemtiden er hun blevet lærer,  gift og har født fem børn.

Najjar har flyttet ud af ghettoen, men hun kærer for sine landsmænd og kvinder. Ikke for Danmark. TV2 spørger hvad hun mener om statsministerens plan om at rive ghettoerne og få mennesker integreret i Danmark: At tætte de hvide huller på kortet.

Det synes hun ikke noget om.

Jeg tror ikke, man kunne forestille sig at bruge den slags metoder over for etniske danskere. Altså at tvinge folk til ting og fratage dem retten til selv at bestemme, hvor de vil bo, og hvordan de vil leve deres liv. Problemerne herude handler jo meget mere om, at der er en hel gruppe af mennesker, som ikke føler, at samfundet har brug for dem, og at der er en grund til at komme ud. Og så længe det er sagen, løser det ikke noget at rive bygninger ned og flytte rundt på folk, for problemerne sidder jo ikke i murene, siger Amal Najjar.

Men samfundet har ikke brug for dem: Hun har netop sagt at de ikke gider lære sig dansk. Hvordan skulle samfundet have brug for dem?

Venstrefløjen har bygget op under denne offermentalitet, og gjort denne indstilling mulig: Muslimerne føler ikke at de skylder Danmark noget som helst.

Hvem har betalt for at Danmark er blevet koloniseret?

Det er danskerne. Men dem er det ingen der spørg om noget som helst.

Har det  sket før i historien at et folk betaler for sin egen afskaffelse?

Thilo Sarrazin brugte det som tittel på sin bog: Tyskland afskaffer sig selv.

Hvad er det der har grebet den europæiske elite? Det er en galskab de rykker tilbage fra.

Det er på tide at se sig selv i spejlet.

 

 

ANNONSE
Donationer til document.dk motas med tak :-)