Kopierede/fra hoften

Fire farvede glasvindue dedikeret til Edward Colston vil blive erstattet af afbildninger af en sort Jesus på et slaveskib, en migrantbåd over Kanalen og i en borgerrettighedsmarch.

Edward Colston blev kendt under Black Lives Matter-kaosset, da en statue af Colston blev revet ned, graffiteret og smidt i Bristol Harbour. Årsagen var, at Colston var involveret i slavehandelen for over 300 år siden.

Statuen blev derefter hentet fra havet og derefter udstillet med graffiti og det hele i M Shed-museet i Bristol.

St Mary Redcliffe Church, in Bristol, removed four stained-glass panels dedicated to the 17th-century slaver after his statue was toppled in the city in June 2020.

Vinduet blev midlertidigt udskiftet med rene paneler, og der blev udskrevet en konkurrence for at finde en permanent erstatning. Ealish Swift, en yngre læge, vandt konkurrencen med en række billeder, der viser en “ikke-hvid” Jesus i en række forskellige situationer.

De nye billeder er blevet godkendt af Church of England, rapporterer The Times. Justin Gau, kansler for bispedømmet Bristol, forklarede:

– The Church of England and the historical behaviour of this parish church in excusing the life of Colston have a journey of repentance to make. To excuse or ignore the slave trade is a sin.

Colston drev sin forretning på et tidspunkt, hvor de fleste englændere, inklusive biskopperne, accepterede slavehandelen som en normal forretning. Måske er det tid til at rive nogle katedraler ned?

Forbuddet mod slavehandel i Det Forenede Kongerige (som blev dannet i 1707) kom først i 1807, 115 år efter, at Colston afsluttede sin (dengang) lovlige og accepterede forretning.

De nye kreationer, der vil pryde St Mary Redcliffe Church, er virkelig et tegn på den tid, vi lever i.

Jesus er sort, og multikulturalismen fejres.

Selvfølgelig er Jesus en social retfærdighedskriger, og portrætteres som tilhænger af busboykotten i Bristol i 1963, som opstod, fordi busselskabet nægtede at ansætte sorte og asiatiske buschauffører.

Det er selvfølgelig kritikværdigt, men sådan er situationen ikke i dag. Bristol Bus Boycott er markeret af Black History Month.

Som et klart indspark til Colston bliver Jesus også portrætteret som en slave om bord på et transatlantisk slaveskib.

Det fjerde tema er bådmigranter. Jesus bliver portrætteret som en illegal migrant, der forsøger at krydse Den Engelske Kanal i en lille båd.

Kirkerådet i St Mary Redcliffe Church siger, at det ønsker at fjerne genstande, der “ikke matcher vores værdier” og erstatte dem med genstande, der “bedre afspejler, hvor forskelligartet Bristol er i dag”.

ANNONSE

Da denne kirke har sin oprindelse i 1185, burde det ikke være svært at finde grunde til at fjerne kirken som “genstand” med en hurtig gennemgang af historien.

Måske er kirkebygningerne det næste offer? Tja, kirker er allerede under stærkt pres fra nogle af disse, der har skabt vores nye “diversitet” og multikulturalisme, især i Frankrig, hvor tusindvis af kirker hvert år bliver udsat for hærværk, og flere terrorangreb har været rettet mod kirken.

Hvad med alle de rædsler, som moskeerne repræsenterer historisk? Slaveri i de islamiske lande fungerer stadig i nogle tilfælde, som i Libyen. Utallige invasioner og erobringer, men ingen beder moskeerne om at skamme sig over deres fortid?

Enorme mængder af hvide europæere blev taget til fange og bragt i slaveri i blandt andet Nordafrika. Dette var en af ​​grundene til, at U.S. Marinekorpset blev dannet i 1798, og i 1801 sendte præsident Thomas Jefferson USMC til Nordafrikas kyst, som USA var i konflikt med, siden amerikanske handelsskibe blev angrebet, røvet og besætningen gjort til slaver.

Dette er noget, du kan høre helt i begyndelsen af ​​Marine Corps-hymnen.

From the Halls of MontezumaTo the shores of Tripoli

Woke er ren sivilisatorisk selvskading, og det virker som det ikke finnes noen grense hvor langt det vil gå før myndigheter og vanlige medier reagerer.

Købe hos Tales:: Frem for alt frihed festskrift til Lars Hedegaard

20130206_081741

ANNONSE