Kopierede/fra hoften

Nye Borgerliges Undervisningsordfører deltager i debat om folkeskolen på Facebook, december 2020

Der gik ikke mange år med folkelig debat på Facebook, før mediebranchen problematiserede den frie debat. Presset af globalister forsøger Facebook derfor at minimere højrefløjens folkelige appel ved hjælp af moderation, censur og det der ligner til forveksling. Det er dog stadig muligt for folkevalgte at bruge Facebook til at dele politiske budskaber, og det er selvfølgelig også problematisk. Først kom de efter Rasmus Paludan, men problemet er hverken form eller formidling. Journalister der ville få skridttæsk af folk flest på Facebook, er også jaget vildt i Twitterland – blot fra Woke-venstre: Revolutionen æder sine børn.

Her en artikel fra borgerlige Berlingske, der problematiserer, at Nye Borgerliges undervisningsordfører, folkeskolelærer Mette Thiesen, deltager i debat om samme på Facebook – Opslaget havde ligget på Facebook i 22 minutter, da Mette Thiesen skrev en kort kommentar – og det gik ikke ubemærket hen (kræver login).

“… her skrev Nye Borgerliges undervisningsordfører, Mette Thiesen, nemlig en kortfattet kommentar til en historie om en matematiklærer, som Berlingske 22 minutter tidligere på aftenen havde delt på sin profil på Facebook.

I historien berettede den kvindelige lærer om , hvordan elever i hendes optik var blevet dårligere til at løse bestemte matematikopgaver de seneste år, og i samme historie fremgik det, at danske skoleelevers evner i matematik er blevet markant dårligere, efter at folkeskolereformen blev indført. Under opslaget skrev Mette Thiesen, der i øvrigt er uddannet lærer:

‘Skolereformen er et makværk. Den gode skole skabes ikke på Christiansborg. Den gode skole skabes på den enkelte skole. Det er vores klare holdning i Nye Borgerlige.’

… Opslaget fra Mette Thiesen har i skrivende stund fået næsten 500 reaktioner … Samtidig hjælper Facebooks algoritmer rent faktisk politikerne med at komme ud med budskaberne.

‘De mest populære kommentarer under opslag kommer til at ligge øverst, og det betyder, at kommentarer fra politikere med rigtig mange engagementer – altså, hjerter og thumbs up og så videre – får rigtig stor synlighed,’ siger Troels Johannesen. …

Det bliver en snebold, der ruller, for flere og flere ser så de kommentarer, og så begynder man at like dem…,’ siger kommunikationsrådgiveren.”

“… ved at ‘kidnappe’ mediernes nyhedshistorier på Facebook, har politikerne mulighed for at drive en masse trafik til deres holdninger – for rigtig mange ser deres holdninger – og til deres egne Facebook-sider. … Det er tit genstand for debat, at medierne er nødt til at bruge Facebook til at publicere og sprede deres historier, og at politikerne så let kan politisere den objektive journalistik burde i hvert fald også sætte nogle tanker i gang hos de enkelte medier.” (Troels Johannesen, kommunikationsrådgiver)

ANNONSE