<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
	
	>
<channel>
	<title>
	Kommentarer til: Socialdemokraterne tager skeen i den anden hånd	</title>
	<atom:link href="https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/</link>
	<description></description>
	<lastBuildDate>Mon, 07 Mar 2016 10:31:00 +0000</lastBuildDate>
	<sy:updatePeriod>
	hourly	</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>
	1	</sy:updateFrequency>
	<generator>https://wordpress.org/?v=6.6.1</generator>
	<item>
		<title>
		Af: Norse Notion No.9		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/#comment-1287</link>

		<dc:creator><![CDATA[Norse Notion No.9]]></dc:creator>
		<pubDate>Mon, 07 Mar 2016 10:31:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://46.101.88.69/?p=5918#comment-1287</guid>

					<description><![CDATA[Som svar til &lt;a href=&quot;https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/#comment-1243&quot;&gt;Historymandk&lt;/a&gt;.

Ja, jeg er også redd disse nye toner, er drevet vel så meget av partiets lave meningsmålinger, som av ekte, interne erkjennelser.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Som svar til <a href="https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/#comment-1243">Historymandk</a>.</p>
<p>Ja, jeg er også redd disse nye toner, er drevet vel så meget av partiets lave meningsmålinger, som av ekte, interne erkjennelser.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Af: Per T		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/#comment-1252</link>

		<dc:creator><![CDATA[Per T]]></dc:creator>
		<pubDate>Fri, 04 Mar 2016 11:53:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://46.101.88.69/?p=5918#comment-1252</guid>

					<description><![CDATA[Som svar til &lt;a href=&quot;https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/#comment-1250&quot;&gt;Henrik Petersen&lt;/a&gt;.

Ja, men hvad er chancen for de bliver opstillingsberettigede endsige kommer ind ved næste valg?]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Som svar til <a href="https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/#comment-1250">Henrik Petersen</a>.</p>
<p>Ja, men hvad er chancen for de bliver opstillingsberettigede endsige kommer ind ved næste valg?</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Af: Britta Due Andersen		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/#comment-1251</link>

		<dc:creator><![CDATA[Britta Due Andersen]]></dc:creator>
		<pubDate>Fri, 04 Mar 2016 09:16:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://46.101.88.69/?p=5918#comment-1251</guid>

					<description><![CDATA[Man vinder et valg mellem valgene - hedder det sig, dvs. valgkampen begynder så snart et valg er sluttet. Det er det, de nu er ved at gøre - nemlig stjæle stemmer eller begrænse tab til DF.ved kommende valg. Men da de skal bruge både de Radikale og de røde, vil de ikke kunne gøre ret meget. Snarere vil de måtte rulle stramninger tilbage af hensyn til resten af blokken.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Man vinder et valg mellem valgene &#8211; hedder det sig, dvs. valgkampen begynder så snart et valg er sluttet. Det er det, de nu er ved at gøre &#8211; nemlig stjæle stemmer eller begrænse tab til DF.ved kommende valg. Men da de skal bruge både de Radikale og de røde, vil de ikke kunne gøre ret meget. Snarere vil de måtte rulle stramninger tilbage af hensyn til resten af blokken.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Af: Henrik Petersen		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/#comment-1250</link>

		<dc:creator><![CDATA[Henrik Petersen]]></dc:creator>
		<pubDate>Fri, 04 Mar 2016 08:10:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://46.101.88.69/?p=5918#comment-1250</guid>

					<description><![CDATA[Som svar til &lt;a href=&quot;https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/#comment-1243&quot;&gt;Historymandk&lt;/a&gt;.

Historyman . Ang. de partier der grundlæggende har forstået problemstillingen, du glemte Danskernes Parti.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Som svar til <a href="https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/#comment-1243">Historymandk</a>.</p>
<p>Historyman . Ang. de partier der grundlæggende har forstået problemstillingen, du glemte Danskernes Parti.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Af: Per T		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/#comment-1249</link>

		<dc:creator><![CDATA[Per T]]></dc:creator>
		<pubDate>Fri, 04 Mar 2016 07:52:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://46.101.88.69/?p=5918#comment-1249</guid>

					<description><![CDATA[Som svar til &lt;a href=&quot;https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/#comment-1237&quot;&gt;Svend&lt;/a&gt;.

Enig - de viderefører blot den stolte tradition som besættelsestidens politikere grundlage]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Som svar til <a href="https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/#comment-1237">Svend</a>.</p>
<p>Enig &#8211; de viderefører blot den stolte tradition som besættelsestidens politikere grundlage</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Af: Per T		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/#comment-1248</link>

		<dc:creator><![CDATA[Per T]]></dc:creator>
		<pubDate>Fri, 04 Mar 2016 07:50:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://46.101.88.69/?p=5918#comment-1248</guid>

					<description><![CDATA[Generelt mener jeg mennesker skal bedømmes på deres resultater og handlinger, ikke på deres udtalelser. Dette gælder ISÆR politikere.

Det er da glædeligt hvis socialdemokratiet er ved at komme til fornuft. Men 2 måneders floskler og nogle forkølede love som smykkeloven (som for øvrigt ikke bliver brugt) gør ingen sommer.

Man kunne næsten få den tanke at Mette F &#038; co har fundet ud af der er stemmer i at være &quot;strammer&quot; - det er en taktik for at komme til regeringsmagten og fortsætte hvor Helle og Vestager slap, intet andet.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Generelt mener jeg mennesker skal bedømmes på deres resultater og handlinger, ikke på deres udtalelser. Dette gælder ISÆR politikere.</p>
<p>Det er da glædeligt hvis socialdemokratiet er ved at komme til fornuft. Men 2 måneders floskler og nogle forkølede love som smykkeloven (som for øvrigt ikke bliver brugt) gør ingen sommer.</p>
<p>Man kunne næsten få den tanke at Mette F &amp; co har fundet ud af der er stemmer i at være &#8220;strammer&#8221; &#8211; det er en taktik for at komme til regeringsmagten og fortsætte hvor Helle og Vestager slap, intet andet.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Af: Historymandk		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/#comment-1243</link>

		<dc:creator><![CDATA[Historymandk]]></dc:creator>
		<pubDate>Thu, 03 Mar 2016 22:22:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://46.101.88.69/?p=5918#comment-1243</guid>

					<description><![CDATA[Det Lyder godt, men…

 Ja, jeg er enig i, at det Mette Fredriksen siger, lyder rigtigt godt, og det kunne tyde på et kursskifte, MEN som dansker har men hørt lignede sirenesang før. &quot;Nu skal der stammes op..&quot; , og &quot;nu vil vi ikke finde os i mere..&quot; disse floskler er så fortærskede, at troen på Socialdemokratietes formand, kan ligge på et meget lille sted. Der har været for mange svigt, og for meget regerings kæleri med det radikale venstre, til at troværdigheden er i orden.

 Vi danskere (og dette skal ikke forstås som en kritik af Norge eller Sverige) har oplevet den danske stats (herunder DR) effektive har jordet og ydmyget næsten alle kritikkere af islam, multikulturalismen og af velfærdsstats tanken. 

Mogens Glistrup , som rigtigt nok ikke var den skarpeste politiske aktør, blev i ordets bogstavligeste betydning knust, ydmyget,  hånet, og unødigt retsforfulgt, af en hævngerrig stat og et politisk miljø der ikke udviste den mindste nåde.  Han var politisk idealist, fantast, en Kassandra, og han blev behandlet derefter af den danske velfærdsstat(som et råddent æg). Ligeledes er Lars Hedegaard blevet dårligt behandlet fordi han har været kritisk over for denne nations indvandrings politik. Andre på den islamkritiske fløj kan komme med lignede udtalelser og oplevelser. Staten er IKKE sød og rar. 

Jeg er ikke liberalist, men jeg forstår udmærket de argumenter som Liberal Alliance og CEPOS kommer med, omkring den nordiske velfærdsstats gigantiske vækst og rekord store størrelse. Tilvandringen af muslimer har betydet at den keanyisanske (socialdemokratiske) samfunds-model er i krise, skatte grundlaget slår ikke til, navnlig ikke når der samtidigt er sket en globalisering i arbejdsprocesserne( Kina er blevet verdens fabrik). Vægten af ikke-arbejdende, bistandshjælps og bolig-tilskuds modtagende indvandere skævvrider fundamentalt statsbudgettet. Og lande uden store naturressourcer, som olie og kopper og jern, støder hurtigere ind i problemerne, end dem med disse natur fordele. Den danske stat er hurtigere blevet konfronteret med problemerne end vor nordiske broder lande. 
Ligeledes har besættelsens(1940 -1945) politik, herunder selvcensur bevirket at den danske befolkning er væsentligt mere overfølsomme overfor censur tiltag. Derudover er ”övrigheds” opfattelsen væsentlig stærkere i Sverige og muligvis også i Norge, end i Danmark. Vores krasse politiske periode(provisorie tiden) i mellem 1870 til 1905 gav og også en anden politiks kultur end i Norge og Sverige. Det multi-nationale projekt døde for os danskere i 1814/1864. Danmark opfatter det multinationale/multikulturelle med antipati, fordi det betyder krig, nederlag og økonomisk afsavn.  


   ”Demokratiet kan ikke klare opgaven uden at socialdemokratiske partier slår følge.” Denne sætning er i mine øjne problemet. Forståelsen at uden socialdemokratiernes politiske medvirken, kan der ikke ske ændringer i de nordiske samfund er i mine øjne forkert. Grundet disse partiers totale politisk svigt,(nærmest landsforræderi) og grundlæggende forkerte samfunds analyser kan de i mine øjne ikke være ledende i den politiske udvikling som er nødvendig hvis borgerkrigen skal undgås i de nordiske lande. 

Det er partier som Dansk Folkeparti, Dansk Samling, Sveriges-demokraterne, Muligvis også det norske Fremskridts-parti, som grundlæggende forstår problemets stilling og har analyseret sig frem til hvad problemet er; islams tilstedeværelse i vores samfund. 

Socialdemokratiet, Socialistisk folkeparti og Enhedslisten, vil ALTID forfalde til højere- venstre problematikken. Og denne er netop forkert, fordi det er det før-moderne, det middelalderlige, det religiøse der banker på døren og forlanger respekt.  Når man er opdraget i højere-venstre problematikken, i at alt er klasser, og at alt kan reduceres til økonomi og fordeling af dette. Da vil debatten om præstens/imamens stilling i samfundet forekomme mærkværdig, fremmedartet, komisk.  

 I ”Debatten” på DR2 kl. 20.00 d.3.3/2016 pointerede (den bedste debattør) Kasper Støvring netop at det er de kulturelle normer der er problemet. Man kan ikke have et civilsamfund, hvor man har gensidig tillid til hinanden, uden at der er gensidig genkendelighed og normer.  Derfor hvis vi skal se en reel udvikling i socialdemokratiet, når de basalt siger og handler efter det samme som Kasper Støvring sagde. Dvs. at socialdemokratiet ikke bare skal sige, at dogmatisk islam, islamisme, imamerne er problemet.

 Nej,.. de skal i deres analyse forstå, at nationen er grundlaget for alt. Sproget og historien er skabende af individer og institutioner. Der kan kun være en DANSK velfærsstat, hvis den er baseret på en konkurrence dygtig økonomi, på en energi uafhængig stat (ingen penge til OPEC, eller islamiske lande), der tager sit udgangspunkt i DANMARK, og ikke kun i arbejderklassen. At staten skal være akkurat stærk nok til at hjælpe borgerne, men ikke alt omfavnende og styrende i borgernes liv.

 Hvad jeg fordrer, er at de forstår og acceptere og delvist adoptere, det konservative menneske- og samfunds syn. At AL marxistisk(dialektisk materialistisk) analyse, herunder sociologi skrottes, og smides på historiens mødding, hvor det høre hjemme. Når socialdemokratiet og Mette Frederiksen er i nærheden af dette, ja så har de forstået problemerne og løsninger der skal benyttes til at afhjælpe samme.   

Mvh. 

          Historyman            

.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Det Lyder godt, men…</p>
<p> Ja, jeg er enig i, at det Mette Fredriksen siger, lyder rigtigt godt, og det kunne tyde på et kursskifte, MEN som dansker har men hørt lignede sirenesang før. &#8220;Nu skal der stammes op..&#8221; , og &#8220;nu vil vi ikke finde os i mere..&#8221; disse floskler er så fortærskede, at troen på Socialdemokratietes formand, kan ligge på et meget lille sted. Der har været for mange svigt, og for meget regerings kæleri med det radikale venstre, til at troværdigheden er i orden.</p>
<p> Vi danskere (og dette skal ikke forstås som en kritik af Norge eller Sverige) har oplevet den danske stats (herunder DR) effektive har jordet og ydmyget næsten alle kritikkere af islam, multikulturalismen og af velfærdsstats tanken. </p>
<p>Mogens Glistrup , som rigtigt nok ikke var den skarpeste politiske aktør, blev i ordets bogstavligeste betydning knust, ydmyget,  hånet, og unødigt retsforfulgt, af en hævngerrig stat og et politisk miljø der ikke udviste den mindste nåde.  Han var politisk idealist, fantast, en Kassandra, og han blev behandlet derefter af den danske velfærdsstat(som et råddent æg). Ligeledes er Lars Hedegaard blevet dårligt behandlet fordi han har været kritisk over for denne nations indvandrings politik. Andre på den islamkritiske fløj kan komme med lignede udtalelser og oplevelser. Staten er IKKE sød og rar. </p>
<p>Jeg er ikke liberalist, men jeg forstår udmærket de argumenter som Liberal Alliance og CEPOS kommer med, omkring den nordiske velfærdsstats gigantiske vækst og rekord store størrelse. Tilvandringen af muslimer har betydet at den keanyisanske (socialdemokratiske) samfunds-model er i krise, skatte grundlaget slår ikke til, navnlig ikke når der samtidigt er sket en globalisering i arbejdsprocesserne( Kina er blevet verdens fabrik). Vægten af ikke-arbejdende, bistandshjælps og bolig-tilskuds modtagende indvandere skævvrider fundamentalt statsbudgettet. Og lande uden store naturressourcer, som olie og kopper og jern, støder hurtigere ind i problemerne, end dem med disse natur fordele. Den danske stat er hurtigere blevet konfronteret med problemerne end vor nordiske broder lande.<br />
Ligeledes har besættelsens(1940 -1945) politik, herunder selvcensur bevirket at den danske befolkning er væsentligt mere overfølsomme overfor censur tiltag. Derudover er ”övrigheds” opfattelsen væsentlig stærkere i Sverige og muligvis også i Norge, end i Danmark. Vores krasse politiske periode(provisorie tiden) i mellem 1870 til 1905 gav og også en anden politiks kultur end i Norge og Sverige. Det multi-nationale projekt døde for os danskere i 1814/1864. Danmark opfatter det multinationale/multikulturelle med antipati, fordi det betyder krig, nederlag og økonomisk afsavn.  </p>
<p>   ”Demokratiet kan ikke klare opgaven uden at socialdemokratiske partier slår følge.” Denne sætning er i mine øjne problemet. Forståelsen at uden socialdemokratiernes politiske medvirken, kan der ikke ske ændringer i de nordiske samfund er i mine øjne forkert. Grundet disse partiers totale politisk svigt,(nærmest landsforræderi) og grundlæggende forkerte samfunds analyser kan de i mine øjne ikke være ledende i den politiske udvikling som er nødvendig hvis borgerkrigen skal undgås i de nordiske lande. </p>
<p>Det er partier som Dansk Folkeparti, Dansk Samling, Sveriges-demokraterne, Muligvis også det norske Fremskridts-parti, som grundlæggende forstår problemets stilling og har analyseret sig frem til hvad problemet er; islams tilstedeværelse i vores samfund. </p>
<p>Socialdemokratiet, Socialistisk folkeparti og Enhedslisten, vil ALTID forfalde til højere- venstre problematikken. Og denne er netop forkert, fordi det er det før-moderne, det middelalderlige, det religiøse der banker på døren og forlanger respekt.  Når man er opdraget i højere-venstre problematikken, i at alt er klasser, og at alt kan reduceres til økonomi og fordeling af dette. Da vil debatten om præstens/imamens stilling i samfundet forekomme mærkværdig, fremmedartet, komisk.  </p>
<p> I ”Debatten” på DR2 kl. 20.00 d.3.3/2016 pointerede (den bedste debattør) Kasper Støvring netop at det er de kulturelle normer der er problemet. Man kan ikke have et civilsamfund, hvor man har gensidig tillid til hinanden, uden at der er gensidig genkendelighed og normer.  Derfor hvis vi skal se en reel udvikling i socialdemokratiet, når de basalt siger og handler efter det samme som Kasper Støvring sagde. Dvs. at socialdemokratiet ikke bare skal sige, at dogmatisk islam, islamisme, imamerne er problemet.</p>
<p> Nej,.. de skal i deres analyse forstå, at nationen er grundlaget for alt. Sproget og historien er skabende af individer og institutioner. Der kan kun være en DANSK velfærsstat, hvis den er baseret på en konkurrence dygtig økonomi, på en energi uafhængig stat (ingen penge til OPEC, eller islamiske lande), der tager sit udgangspunkt i DANMARK, og ikke kun i arbejderklassen. At staten skal være akkurat stærk nok til at hjælpe borgerne, men ikke alt omfavnende og styrende i borgernes liv.</p>
<p> Hvad jeg fordrer, er at de forstår og acceptere og delvist adoptere, det konservative menneske- og samfunds syn. At AL marxistisk(dialektisk materialistisk) analyse, herunder sociologi skrottes, og smides på historiens mødding, hvor det høre hjemme. Når socialdemokratiet og Mette Frederiksen er i nærheden af dette, ja så har de forstået problemerne og løsninger der skal benyttes til at afhjælpe samme.   </p>
<p>Mvh. </p>
<p>          Historyman            </p>
<p>.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Af: Anne Marie Buch		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/#comment-1241</link>

		<dc:creator><![CDATA[Anne Marie Buch]]></dc:creator>
		<pubDate>Thu, 03 Mar 2016 20:19:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://46.101.88.69/?p=5918#comment-1241</guid>

					<description><![CDATA[Enig med Svend. S har svigtet. De har et massivt medansvar for at vi står i den situation vi står i idag. Og i processen kaldte de deres egne kernevælgere sprogets værste gloser når de udtrykte bekymring.

Må de ryge under spærregrænsen!]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Enig med Svend. S har svigtet. De har et massivt medansvar for at vi står i den situation vi står i idag. Og i processen kaldte de deres egne kernevælgere sprogets værste gloser når de udtrykte bekymring.</p>
<p>Må de ryge under spærregrænsen!</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Af: Henrik Petersen		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/#comment-1238</link>

		<dc:creator><![CDATA[Henrik Petersen]]></dc:creator>
		<pubDate>Thu, 03 Mar 2016 18:32:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://46.101.88.69/?p=5918#comment-1238</guid>

					<description><![CDATA[&quot;Hvis vi vil have et samfund, der fungerer med forskellige religioner og kulturer – hvad jeg tror på, kan lade sig gøre &quot;  Hun siger meget rigtigt og fejer så det hele af bordet med ovenstående udtalelse. Læg mærke til at hun siger &quot;tror&quot; at det kan lade sig gøre, altså er det for hende et trosspørgsmål. Ren overtro. Almindeligt begavede og oplyste mennesker VED at det ikke kan lade sig gøre.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>&#8220;Hvis vi vil have et samfund, der fungerer med forskellige religioner og kulturer – hvad jeg tror på, kan lade sig gøre &#8221;  Hun siger meget rigtigt og fejer så det hele af bordet med ovenstående udtalelse. Læg mærke til at hun siger &#8220;tror&#8221; at det kan lade sig gøre, altså er det for hende et trosspørgsmål. Ren overtro. Almindeligt begavede og oplyste mennesker VED at det ikke kan lade sig gøre.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Af: Svend		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/03/03/socialdemokraterne-tar-skeen-i-en-anden-haand/#comment-1237</link>

		<dc:creator><![CDATA[Svend]]></dc:creator>
		<pubDate>Thu, 03 Mar 2016 17:41:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://46.101.88.69/?p=5918#comment-1237</guid>

					<description><![CDATA[Det er om nogen socialdemokraterne, der har bragt os ud i ulykke.  Jeg stoler ikke på de lede ondsindede løgnhalse over en dørtærskel.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Det er om nogen socialdemokraterne, der har bragt os ud i ulykke.  Jeg stoler ikke på de lede ondsindede løgnhalse over en dørtærskel.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
	</channel>
</rss>

<!--
Performance optimized by W3 Total Cache. Learn more: https://www.boldgrid.com/w3-total-cache/?utm_source=w3tc&utm_medium=footer_comment&utm_campaign=free_plugin

Page Caching using Disk: Enhanced 

Served from: www.document.dk @ 2026-06-20 21:18:00 by W3 Total Cache
-->