<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
	
	>
<channel>
	<title>
	Kommentarer til: Rune Selsing: Afvikling af velfærdsstaten gennem &#8216;proletarisering af middelklassen&#8217; er hjernedødt	</title>
	<atom:link href="https://www.document.dk/2016/02/16/4798/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>https://www.document.dk/2016/02/16/4798/</link>
	<description></description>
	<lastBuildDate>Thu, 18 Feb 2016 08:05:00 +0000</lastBuildDate>
	<sy:updatePeriod>
	hourly	</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>
	1	</sy:updateFrequency>
	<generator>https://wordpress.org/?v=6.6.1</generator>
	<item>
		<title>
		Af: Britta Due Andersen		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-813</link>

		<dc:creator><![CDATA[Britta Due Andersen]]></dc:creator>
		<pubDate>Thu, 18 Feb 2016 08:05:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://document.dk/?p=4798#comment-813</guid>

					<description><![CDATA[At Fagbevægelsen stiller op til 3partsforhandlinger viser, hvor stor magt godhedseliten har.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>At Fagbevægelsen stiller op til 3partsforhandlinger viser, hvor stor magt godhedseliten har.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Af: Ivan Dybdal		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-803</link>

		<dc:creator><![CDATA[Ivan Dybdal]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 17 Feb 2016 23:30:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://document.dk/?p=4798#comment-803</guid>

					<description><![CDATA[Som svar til &lt;a href=&quot;https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-796&quot;&gt;Peter Pedersen&lt;/a&gt;.

Tak. Også for tilliden til mine evner :-)]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Som svar til <a href="https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-796">Peter Pedersen</a>.</p>
<p>Tak. Også for tilliden til mine evner 🙂</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Af: Ivan Dybdal		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-802</link>

		<dc:creator><![CDATA[Ivan Dybdal]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 17 Feb 2016 23:20:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://document.dk/?p=4798#comment-802</guid>

					<description><![CDATA[Som svar til &lt;a href=&quot;https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-798&quot;&gt;Peter Pedersen&lt;/a&gt;.

Ja, jeg forstår og kender lidt til det, men det er ikke et sted jeg har lyst til at bo eller ønsker at Danmark skal udvikle sig i retning af. Godt at du kender til det, trods alt.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Som svar til <a href="https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-798">Peter Pedersen</a>.</p>
<p>Ja, jeg forstår og kender lidt til det, men det er ikke et sted jeg har lyst til at bo eller ønsker at Danmark skal udvikle sig i retning af. Godt at du kender til det, trods alt.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Af: Peter Pedersen		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-800</link>

		<dc:creator><![CDATA[Peter Pedersen]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 17 Feb 2016 20:03:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://document.dk/?p=4798#comment-800</guid>

					<description><![CDATA[Du siger det jo selv sort arbejde og socialt bedrageri hænger sammen...]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Du siger det jo selv sort arbejde og socialt bedrageri hænger sammen&#8230;</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Af: Peter Pedersen		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-798</link>

		<dc:creator><![CDATA[Peter Pedersen]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 17 Feb 2016 20:00:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://document.dk/?p=4798#comment-798</guid>

					<description><![CDATA[Som svar til &lt;a href=&quot;https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-791&quot;&gt;Ivan Dybdal&lt;/a&gt;.

Du ved åbenlyst ikke ret meget om Libanon. Beirut er et mylder af rige israelere, saudere, russere, asiater og hvad ved jeg, der ikke giver en rygende fis for, at der i store dele af landet er usikkerhed, for i Libanon kan man købe sig til sikkerhed uanset hvem man er, bare man har penge. Det ved frafaldne sheiker såvel som korrupte israelske, russiske og kinesiske politikere og embefsmænd, og sådan var det såmænd også da bomberne regnede over Beirut. Libanon har på mange måder været efterkrigstidens Rio hvis du forstår.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Som svar til <a href="https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-791">Ivan Dybdal</a>.</p>
<p>Du ved åbenlyst ikke ret meget om Libanon. Beirut er et mylder af rige israelere, saudere, russere, asiater og hvad ved jeg, der ikke giver en rygende fis for, at der i store dele af landet er usikkerhed, for i Libanon kan man købe sig til sikkerhed uanset hvem man er, bare man har penge. Det ved frafaldne sheiker såvel som korrupte israelske, russiske og kinesiske politikere og embefsmænd, og sådan var det såmænd også da bomberne regnede over Beirut. Libanon har på mange måder været efterkrigstidens Rio hvis du forstår.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Af: Peter Pedersen		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-796</link>

		<dc:creator><![CDATA[Peter Pedersen]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 17 Feb 2016 19:42:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://document.dk/?p=4798#comment-796</guid>

					<description><![CDATA[Som svar til &lt;a href=&quot;https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-790&quot;&gt;Ivan Dybdal&lt;/a&gt;.

Du må undskylde mine stave og sætningsfejl der skyldes min mangelfulde redigering fra min telefon. Men på trods af min sjuskethed, mener jeg du udviser en større sjuskethed og ikke mindst overfladisk grænsende til det ignorante i din historiske analyse af Europas kristne historie. Hvis eksv. du er stolt af din lutheranske protestantiske kulturarv og, at den betyder mere end de konfirmationspenge du fik, vil du vide, at Luthers kattekismus og den Ausburgske bekendelse er et direkte angreb imod katolicismen, og det gammeltestamentlige(jødedommen). Det på trods af, en ganske offensiv og krigerisk islamisk tilstedeværelse i Europa på selvsamme tidspunkt, som Luther og Melanchton forfattede regelsættet for forståelsen af de to kristne trosbekendelser. Ifølge dig har det ikke nævneværdig betydning for det &quot;samlede&quot; kristne Europa hvad der skete før og efter? I så fald ved du slet ikke hvad Europa er!]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Som svar til <a href="https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-790">Ivan Dybdal</a>.</p>
<p>Du må undskylde mine stave og sætningsfejl der skyldes min mangelfulde redigering fra min telefon. Men på trods af min sjuskethed, mener jeg du udviser en større sjuskethed og ikke mindst overfladisk grænsende til det ignorante i din historiske analyse af Europas kristne historie. Hvis eksv. du er stolt af din lutheranske protestantiske kulturarv og, at den betyder mere end de konfirmationspenge du fik, vil du vide, at Luthers kattekismus og den Ausburgske bekendelse er et direkte angreb imod katolicismen, og det gammeltestamentlige(jødedommen). Det på trods af, en ganske offensiv og krigerisk islamisk tilstedeværelse i Europa på selvsamme tidspunkt, som Luther og Melanchton forfattede regelsættet for forståelsen af de to kristne trosbekendelser. Ifølge dig har det ikke nævneværdig betydning for det &#8220;samlede&#8221; kristne Europa hvad der skete før og efter? I så fald ved du slet ikke hvad Europa er!</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Af: Ivan Dybdal		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-791</link>

		<dc:creator><![CDATA[Ivan Dybdal]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 17 Feb 2016 15:56:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://document.dk/?p=4798#comment-791</guid>

					<description><![CDATA[Som svar til &lt;a href=&quot;https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-786&quot;&gt;Peter Pedersen&lt;/a&gt;.

Det er jo ikke det der er mit point. Det multikulturelle Libanon har jeg ikke lyst til at leve i. Det lever i hver deres bevæbnede ghettoer, så vidt jeg ved. Og multikulturens vækst har skabt en nærmest konstant borgerkrig.
Et kristent Libanon som i starten i 1920 kunne jeg måske godt bo i, tror jeg.
Syrien-Iran-Libanon er en front i en større religiøs krig, tror jeg, og de ligger som de har redt og det kan og skal vi ikke gøre noget ved eller &#039;gøre dem efter&#039;. 
Vi skal heller ikke tage imod flygtninge derfra, synes jeg. Det er ikke vores problem og det er formodentlig uløseligt.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Som svar til <a href="https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-786">Peter Pedersen</a>.</p>
<p>Det er jo ikke det der er mit point. Det multikulturelle Libanon har jeg ikke lyst til at leve i. Det lever i hver deres bevæbnede ghettoer, så vidt jeg ved. Og multikulturens vækst har skabt en nærmest konstant borgerkrig.<br />
Et kristent Libanon som i starten i 1920 kunne jeg måske godt bo i, tror jeg.<br />
Syrien-Iran-Libanon er en front i en større religiøs krig, tror jeg, og de ligger som de har redt og det kan og skal vi ikke gøre noget ved eller &#8216;gøre dem efter&#8217;.<br />
Vi skal heller ikke tage imod flygtninge derfra, synes jeg. Det er ikke vores problem og det er formodentlig uløseligt.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Af: Ivan Dybdal		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-790</link>

		<dc:creator><![CDATA[Ivan Dybdal]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 17 Feb 2016 15:35:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://document.dk/?p=4798#comment-790</guid>

					<description><![CDATA[Som svar til &lt;a href=&quot;https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-785&quot;&gt;Peter Pedersen&lt;/a&gt;.

Ja, det er vel det jeg tænker på? :-) Er der noget galt med det?
Inkvisitionen var en del af tilbageerobringen af Spanien efter den lykkelige reconquista i 1492 og den lykkedes.
Osmanner rigets nedkæmpelse var også en europæisk succes, synes jeg.
Reformationen ligeså.
Nordirland er et problem i UK, der nu er løst.
Abortrejser er ikke noget problem i sig selv og hvad der er tilladt indenfor landenes grænser er OK med mig, hvis det er demokratisk besluttet og overholder basale friheds- og menneskerettigheder.

Jeg holder af Danmark og Europa og føler mig i sync med Danmarks og Europas tusindårige historie.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Som svar til <a href="https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-785">Peter Pedersen</a>.</p>
<p>Ja, det er vel det jeg tænker på? 🙂 Er der noget galt med det?<br />
Inkvisitionen var en del af tilbageerobringen af Spanien efter den lykkelige reconquista i 1492 og den lykkedes.<br />
Osmanner rigets nedkæmpelse var også en europæisk succes, synes jeg.<br />
Reformationen ligeså.<br />
Nordirland er et problem i UK, der nu er løst.<br />
Abortrejser er ikke noget problem i sig selv og hvad der er tilladt indenfor landenes grænser er OK med mig, hvis det er demokratisk besluttet og overholder basale friheds- og menneskerettigheder.</p>
<p>Jeg holder af Danmark og Europa og føler mig i sync med Danmarks og Europas tusindårige historie.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Af: Peter Pedersen		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-786</link>

		<dc:creator><![CDATA[Peter Pedersen]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 17 Feb 2016 15:02:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://document.dk/?p=4798#comment-786</guid>

					<description><![CDATA[Som svar til &lt;a href=&quot;https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-784&quot;&gt;Ivan Dybdal&lt;/a&gt;.

Jeg er enig med dig i, at der kan være andre sociale og økonomiske omkostninger ved, at lønmodtagere med en baggrund der såvel religiøst som kulturelt adskiller sig fra den danske. Libanon er dog et rigtigt dårligt eksempel, for om noget mindre land der har været igennem lidt af hvert, og som nu har over 1 million flygtninge fra Syrien alene, så er økonomien ikke helt dårlig, altså når man ikke ser på de statslige finanser der selvsagt er tvunget i knæ. Spørg dig selv ville noget europæisk land af Libanons størrelse kunne klare sig på samme måde med over en million flygtninge på bare 5 år? ]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Som svar til <a href="https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-784">Ivan Dybdal</a>.</p>
<p>Jeg er enig med dig i, at der kan være andre sociale og økonomiske omkostninger ved, at lønmodtagere med en baggrund der såvel religiøst som kulturelt adskiller sig fra den danske. Libanon er dog et rigtigt dårligt eksempel, for om noget mindre land der har været igennem lidt af hvert, og som nu har over 1 million flygtninge fra Syrien alene, så er økonomien ikke helt dårlig, altså når man ikke ser på de statslige finanser der selvsagt er tvunget i knæ. Spørg dig selv ville noget europæisk land af Libanons størrelse kunne klare sig på samme måde med over en million flygtninge på bare 5 år? </p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Af: Peter Pedersen		</title>
		<link>https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-785</link>

		<dc:creator><![CDATA[Peter Pedersen]]></dc:creator>
		<pubDate>Wed, 17 Feb 2016 14:49:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://document.dk/?p=4798#comment-785</guid>

					<description><![CDATA[Som svar til &lt;a href=&quot;https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-782&quot;&gt;Ivan Dybdal&lt;/a&gt;.

Hvad er det for en fælles europæisk kristen historie du skriver om? Er det den der eksv. efter inkvisitionen og siden efter opgøret med osmannerne viste med større negative konsekvenser og tab af menneskeliv end noget opgør med muslimer og islam nogensinde har forårsaget for europæere på såvel europæisk som andre områder? Eller er det selve reformationen eller tiden efter, du sigter til, hvor vi som protestanter har en stiftet det kategoriserede fjende nummer 1. som katolicismen 2. Jødedommen og Islam som 3er på trods af at netop tyrken var nået helt til Wien ? Eller tænker du på nyere tiders fredelige kristen &quot;samling&quot; i Nordirland eller det faktum, at der fra de katolske østlande strømmer i titusindvis af kvinder til andre europæiske lande for at få abort der ikke er tilladt i deres hjemlande, er den fælles kristne kulturhistorie og uproblematiske fællesskab du sigter til? ]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Som svar til <a href="https://www.document.dk/2016/02/16/4798/#comment-782">Ivan Dybdal</a>.</p>
<p>Hvad er det for en fælles europæisk kristen historie du skriver om? Er det den der eksv. efter inkvisitionen og siden efter opgøret med osmannerne viste med større negative konsekvenser og tab af menneskeliv end noget opgør med muslimer og islam nogensinde har forårsaget for europæere på såvel europæisk som andre områder? Eller er det selve reformationen eller tiden efter, du sigter til, hvor vi som protestanter har en stiftet det kategoriserede fjende nummer 1. som katolicismen 2. Jødedommen og Islam som 3er på trods af at netop tyrken var nået helt til Wien ? Eller tænker du på nyere tiders fredelige kristen &#8220;samling&#8221; i Nordirland eller det faktum, at der fra de katolske østlande strømmer i titusindvis af kvinder til andre europæiske lande for at få abort der ikke er tilladt i deres hjemlande, er den fælles kristne kulturhistorie og uproblematiske fællesskab du sigter til? </p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
	</channel>
</rss>

<!--
Performance optimized by W3 Total Cache. Learn more: https://www.boldgrid.com/w3-total-cache/

Page Caching using Disk: Enhanced 

Served from: www.document.dk @ 2026-04-28 05:15:52 by W3 Total Cache
-->